Gösterim: 923

Program Çıktıları

Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Program Çıktıları

1

(a)

Matematik, fen, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve bilgisayar mühendisliği alanlarında yeterli bilgi birikimine sahip olma.

(b)

Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanma.

2

(a)

Karmaşık mühendislik problemlerini BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek, temel bilimler, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak tanımlama becerisi kazanma.

(b)

Tanımlanan problemleri, formüle etme ve analiz becerisi kazanma.

3

(a)

Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi kazanma.

(b)

Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi kazanma.

4

(a)

Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi kazanma.

(b)

Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik uygun tahmin ve modellemeleri yapabilme becerisi kazanma.

5

(a)

Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için uygun araştırma yöntemlerini belirleyip literatür araştırması yapma, deney tasarlama ve deney yürütme becerisi.

(b)

Yapılan araştırma ve deneylerden elde edilen verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve sonuçlara dayalı çıkarımlar yapabilme becerisi.

6

(a)

Mühendislik uygulamalarının küresel, bölgesel, toplumsal ve çevresel etkileri hakkında bilgi edinme ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olma.

(b)

BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ve sürdürülebilirlik bağlamını dikkate alarak mühendislik uygulamalarına yansıtma becerisi.

7

(a)

Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma ve mesleki uygulamalarda doğru karar verebilme becerisi.

(b)

Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık geliştirme.

8

(a)

Yüz yüze, uzaktan veya karma ortamlarda, disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanmak.

(b)

Bireysel çalışma ve takım üyesi veya lideri olarak sorumluluk alma becerisi kazanmak.

9

(a)

Hedef kitlenin eğitim düzeyi, dili ve mesleki geçmişi gibi farklılıklarını dikkate alarak teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmak.

(b)

Teknik rapor hazırlama, dokümanları anlama ve proje çıktılarını açık ve anlaşılır biçimde ifade etme becerisi kazanmak.

10

(a)

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma ve ekonomik yapılabilirlik analizi yapabilme becerisi.

(b)

Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olma.

11

(a)

Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme becerisi kazanma.

(b)

Teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi kazanma.