- ANA SAYFA
- Program Çıktıları
Gösterim: 923
Program Çıktıları
|
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Program Çıktıları |
||
|
1 |
(a) |
Matematik, fen, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve bilgisayar mühendisliği alanlarında yeterli bilgi birikimine sahip olma. |
|
(b) |
Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanma. |
|
|
2 |
(a) |
Karmaşık mühendislik problemlerini BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek, temel bilimler, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak tanımlama becerisi kazanma. |
|
(b) |
Tanımlanan problemleri, formüle etme ve analiz becerisi kazanma. |
|
|
3 |
(a) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi kazanma. |
|
(b) |
Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi kazanma. |
|
|
4 |
(a) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi kazanma. |
|
(b) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik uygun tahmin ve modellemeleri yapabilme becerisi kazanma. |
|
|
5 |
(a) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için uygun araştırma yöntemlerini belirleyip literatür araştırması yapma, deney tasarlama ve deney yürütme becerisi. |
|
(b) |
Yapılan araştırma ve deneylerden elde edilen verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve sonuçlara dayalı çıkarımlar yapabilme becerisi. |
|
|
6 |
(a) |
Mühendislik uygulamalarının küresel, bölgesel, toplumsal ve çevresel etkileri hakkında bilgi edinme ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olma. |
|
(b) |
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ve sürdürülebilirlik bağlamını dikkate alarak mühendislik uygulamalarına yansıtma becerisi. |
|
|
7 |
(a) |
Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma ve mesleki uygulamalarda doğru karar verebilme becerisi. |
|
(b) |
Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık geliştirme. |
|
|
8 |
(a) |
Yüz yüze, uzaktan veya karma ortamlarda, disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanmak. |
|
(b) |
Bireysel çalışma ve takım üyesi veya lideri olarak sorumluluk alma becerisi kazanmak. |
|
|
9 |
(a) |
Hedef kitlenin eğitim düzeyi, dili ve mesleki geçmişi gibi farklılıklarını dikkate alarak teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmak. |
|
(b) |
Teknik rapor hazırlama, dokümanları anlama ve proje çıktılarını açık ve anlaşılır biçimde ifade etme becerisi kazanmak. |
|
|
10 |
(a) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma ve ekonomik yapılabilirlik analizi yapabilme becerisi. |
|
(b) |
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olma. |
|
|
11 |
(a) |
Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme becerisi kazanma. |
|
(b) |
Teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi kazanma. |
|