- ANA SAYFA
- Program Çıktıları
Gösterim: 691
Program Çıktıları
|
|
Alt PÇler |
Ölçme Düzeyi |
Ölçme Yöntemi |
|
|
PÇ #01 |
Elektrik mühendisliği disiplinine özgü konular |
|
|
|
|
(a) |
Fen ve matematik gibi temel bilimlerde yeterli bilgi birikimine sahip olma, temel bilgileri anlayabilme ve yorumlayabilme. |
Bilgi |
Sınav, Lab., Ödev, Proje, Quiz |
|
|
(b) |
Teorik ve uygulamalı olarak elde edilen bu bilgileri elektrik mühendisliği özelinde karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme ve analiz edebilme becerisi. |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
PÇ #02 |
Temel bilimlerdeki ve elektrik mühendisliğindeki bilgi birikimler |
|
|
|
|
(a) |
Elektrik mühendisliğindeki karmaşık problemleri BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek saptama, tanımlama ve çözme becerisi, |
Bilgi, Beceri |
Sınav, Lab., Ödev, Proje, Quiz |
|
|
(b) |
Bu problemleri formüle edebilme ve çözüm sürecini planlayabilme. |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
(c) |
Bu amaçla farklı analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme ve kullanabilme yeteneği. |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
PÇ #03 |
Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünler |
|
|
|
|
(a) |
Gerçekçi kısıtlara ve şartlara dikkat ederek, istenen ve istenecek gereksinimleri karşılayacak biçimde planlama veya tasarlama yeteneği, |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
(b) |
Bunun için modern tasarım tekniklerini kullanma ve uygulama yeteneği. |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
PÇ #04 |
Elektrik mühendisliği uygulamaları |
|
|
|
|
(a) |
Karmaşık sorunların analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçlarını kısıtlamalarını bilerek seçme ve kullanma yeteneği, |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
(b) |
Alana özgü tasarım yazılımları ile bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
PÇ #05 |
Elektrik mühendisliğine özgü alan |
|
|
|
|
(a) |
Karmaşık sorunlar veya araştırma konularını incelemek için deney tasarlayabilme ve yapabilme, |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
(b) |
Deney sürecinde veri toplayabilme ve deneyi gerçekleştirebilme. |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
(c) |
Elde edilen sonuçları yorumlama ve analiz etme yeteneği. |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
PÇ #06 |
Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
|
|
(a) |
Topluma, sağlığa, güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. |
Bilgi |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
(b) |
Mühendislik çözümleri hakkında bilgi sahibi olma; mühendislik çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. |
Farkındalık |
Seminerler, konferanslar, duvar ilanları, vb. yöntemler |
|
|
PÇ #07 |
Mesleki ve Etik Sorumluluk |
|
|
|
|
(a) |
Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma, |
Bilgi |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
(b) |
Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. |
Farkındalık |
Sınav, Lab., Ödev, Proje, Quiz |
|
|
PÇ #08 |
Proje Yönetimi, Girişimcilik |
|
|
|
|
(a) |
Bireysel olarak çalışabilme becerisi. |
Beceri |
Sınav, Lab., Ödev, Proje, Quiz |
|
|
(b) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
Beceri |
Sınav, Lab., Ödev, Proje, Quiz |
|
|
PÇ #09 |
Etkin İletişim ve Raporlama |
|
|
|
|
(a) |
Sözlü ve yazılı iletişimde gerektiğinde yabancı dili kullanarak ve varsa mesleki farklılıkları dikkate alarak etkili rapor yazma ve yazılı raporları anlama, |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
(b) |
Tasarım ve üretim raporları hazırlama yeteneği, |
Bilgi |
Sınav, Lab., Ödev, Proje, Quiz |
|
|
(c) |
Etkili sözlü iletişim becerileri; net ve anlaşılır talimatlar verme ve alma kabiliyeti. |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|
|
PÇ #10 |
İş hayatındaki pratik uygulamalar |
|
|
|
|
(a) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma, |
Bilgi |
Sınav, Lab., Ödev, Proje, Quiz |
|
|
(b) |
Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık geliştirebilme. |
Farkındalık |
Seminerler, konferanslar, duvar ilanları, vb. yöntemler |
|
|
(c) |
Sürdürülebilir kalkınma ilkeleri hakkında bilgi edinebilme. |
Bilgi |
Sınav, Lab., Ödev, Proje, Quiz |
|
|
PÇ #11 |
Yaşam Boyu Öğrenme ve Kendini Yenileme |
|
|
|
|
(a) |
Bilinçli bir şekilde yaşam boyu öğrenmeye dair farkındalık edinilmesi, |
Farkındalık |
Seminerler, konferanslar, duvar ilanları, vb. yöntemler |
|
|
(b) |
Bilgiye erişim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak güncelleme becerisi. |
Beceri |
Lab., Proje, Uygulama ödevi |
|